mandag 15. august 2011

Min første rose :)


Hei å hå :)
Måtte bare innom for å vise dere min første rose, plantet to små klatreroser som heter Coral dawn tidligere i sommer å nå er den første rosen endelig sprunget ut


nydelig farge syns jeg, å det er mange flere knopper som venter på å springe ut



kommer seg faktisk det som hunden spiste på også, noen få knopper her med :)



Blir fint her når de vokser oppover portalen :)



Der hvor brønnen står tenkte jeg å flytte et hvitt rosentre som står i hagen på nedsiden av huset vårt, er et gammelt tre som lukter utrolig deilig når det blomstrer, så har jeg planer om et bed også der men får se hvor langt jeg kommer :)
Rhododendron min ser også ut til å trives, håper bare knoppene venter på å slå ut før det blir vår igjenn



Masse små spirer og "litt" ugress, er litt usikker på hvilke frø jeg plantet her men tror det må være brudeslør, var bare 3.6 grader her for noen netter siden så de kommer vel ikke lengre i år, men håper på neste år ivertfall :)



Nå skal jeg og Ronja snuppa kjøre ut bursdagsinnbydelsene hennes før jente rommet skal få en shining til hun får gjester på onsdag :)

Velkommen til min nye følger å tusen takk for koselige ord fra dere alle <3

Håper dere får en fin Mandagskveld

post signature






12 kommentarer:

  1. Ååå det var en utrolig flott hage du har da.
    Veldig lekkert med den porten. Og med roser over blir det helt perfekt.
    Nydelig.
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem fra Elene.

    SvarSlett
  2. Nydelig.
    Det blir flott når rosene når over porten, ser det for meg, helt lekkert.
    Ha en trivelig kveld.:)

    SvarSlett
  3. Å, så nydelige roser. Mine begynner å takke for seg.

    Klem

    SvarSlett
  4. Åhhhh, så fint du har det! Falt helt pladask for de fine oppbygde beddene dine og den vakre portalen med port! Lekkert!
    Fant deg forresten inne hos Mettes bloggevenner på facebook, og det er jeg glad for :) Legger med sporenstreks til som følger :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  5. Hej Mette.
    Rigtig flot rose.
    Håber at dine rhododendron lader være med at springe ud førend til foråret - jeg har en der er sprunget ud nu , så den får ingen blomster til foråret, den er hvid og hedder 'Cunninghams White'
    Ha´en god aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  6. Nydelige roser, og flott have du har. Liker så godt den portalen! Jeg hadde rododendron før, og den lager knopper på høsten som skal springe ut til våren. Noen steder(i varmere strøk) springer den ut to ganger, men i vårt klima, venter den nok til neste år skal du se. Husk, den skal vannes veldig godt om høsten. Lykke til med hvit rosebusk. Det kommer til å bli så romantisk ved den fine brønnen. Sleng en slant oppi og ønsk deg en ting, hehe;) Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  7. Hei Mette
    Hagen din ser praktfull ut, flott med
    portalen og nydelige roser ღ flink du :)
    Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem
    fra Mette :)

    SvarSlett
  8. Herlige roser. Likte godt portalen din jeg
    også,det blir lekkert når rosene vokser
    rundt.:) Rododendronene mine er full av
    knopper de også,håper de venter.
    Klem.

    SvarSlett
  9. Så nydelig! Jeg kjøpte meg også en Coral Dawn i fjor, men den døde i vinter. Tror den hadde det litt for fuktig der den sto.
    Hagen deres ser fantastisk ut!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  10. Er du fornøyd med hageportalen? Den ser fantastisk ut, og jeg har kjempelyst på en sånn jeg og! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ja jeg er kjempefornøyd med den ja, har stått ute hele vinteren å er like fin, vi har boltret den fast i platten for at ikke vinden skal ta den ellers ville den vært litt ustødig :)

      Slett
    2. Flott! :-) Bestilte den igår via netthandelen, og gleder meg til å få den montert i inngangen til min bittelille hageflekk på 35 m2. Har tenkt å plante to roser (Lykkefund), en på hver side.
      Koselig og inspirerende blogg du har! :-)

      Mvh
      Britt

      Slett